Független tanácsadó honlapja.

Étrend-kiegészítők Tiens termékek

 

 

Mit együnk agyunk fiatalon tartásáért?

agyKi ne vette volna észre magán, hogy az idő előrehaladtával egyre feledékenyebb? És nem csupán az ötvenen túli korosztályról beszélek.

Manapság annyi információt kell befogadnunk, tárolnunk, hogy az agyunk is szelektál, és csak a számára fontos dolgokat jegyzi meg. Nem mindegy azonban, hogy hány emlékképet képes tárolni, és a megfelelő pillanatban onnan előhúzni agyunk! Megfelelő táplálkozással elősegíthetjük memóriánk javulását.

 

 

Áfonya

A kis bogyós gyümölcsben van a legtöbb antioxidáns, ebben a tekintetben még a zöldségeket is megelőzi. Az antioxidáns megköti a szervezetben képződő szabadgyököket, ezzel késlelteti a sejtek öregedését, mely közvetve az agy működésére is jó hatással van. Ugyancsak nagy számban tartalmaz az áfonya antocianokat, melyek esetében a kísérletek igazolták, hogy a szabadgyökök megkötésén túl serkentik az agyműködést, ezzel javítva a memóriát. Ne becsüljük tehát le ezeket az apró bogyókat: a méretükkel fordítottan arányos az egészségre gyakorolt jótékony hatásuk!

Banán

Számos diéta során kénytelenek vagyunk mellőzni a banán fogyasztását magas cukortartalma miatt. Agyunk működését, illetve memóriánk karbantartását viszont magas tirozin tartalmának köszönhetően támogatja ez a déli gyümölcs. A tirozin egy olyan növényi aminosav, melyet szervezetünk is képes előállítani, bár nem túl nagy mennyiségben. Épp ezért kell a táplálékunkkal is bejuttatni olyan ételeket, melyek tartalmazzák ezt a fajta aminosavat. A tirozin a memória javításán kívül étvágy- és fájdalomcsökkentő hatással is bír. A banánon kívül megtalálható még a tejben, a tojás sárgájában, sovány sajtokban, joghurtban és a tonhalban. Időnként vigyünk magunkkal tízóraira egy banánt! Így a finom, édes gyümölcs élvezete közben nem kell lelkiismeret furdalást éreznünk, hiszen épp az agyunk jó állapotáért teszünk!

Cékla

Ebben a vörös gumós növényben lévő vitaminok megóvják és erősítik az erek falát. Ennek a hatásuknak köszönhetően közvetve az agyi erek oxigénellátását is javítják. Aki nem szereti a nyers cékla ízét, az párolhatja, sütheti is, de elegendő egy zöldségcentrifugával a levét kicsavarni. Hasonló tulajdonságokkal rendelkezik a zeller, a káposzta és a spenót is. Egyre azonban figyeljünk: a cékla pucolásához használjunk gumikesztyűt, mert vörös színe igencsak megfogja kezünket. És a benne lévő hasznos anyagok a bőrön keresztül sajnos nem szívódnak fel!

Gyömbér

Ez a téli, erőteljes ízű növény nemcsak megfázás esetén hasznos. Mivel növényi véralvadás gátlót tartalmaz, így serkenti az agy vérellátását, ezzel javítja az emlékezőtehetséget. Ezen kívül hatékony magas vérnyomás ellen, koleszterinszint csökkentésre és gátolja a vérrögképződést. Eredménnyel használható reuma és izomgörcsök kezelésére is. Minden reggel egy citromos-gyömbéres tea segít megőrizni agyunk fiatalságát!

Mandula

Az olajos magvak közül a mandula segíti leginkább elő azt, hogy memóriánk pengeéles maradhasson. Ezt többek között magnézium, kálium-foszfát és E-vitamintartalmának köszönheti. Készítsünk például egy egyszerű vendégváró (vagy TV néző) nasit! Pici olívaolajban pirítsunk meg 10 dkg mandulát, 1 gerezd áttört fokhagymát, 1 szál friss rozmaringot és 1 mokkáskanál Himalája sót. Csupán egy hátránya van: a mandulának, mint az összes olajos magnak magas a kalóriatartalma, így mértékletesen fogyasszuk!

Tengeri hal

Közismert a halak értékes szerepe a táplálkozásban. Ha azonban még nem tudtuk volna, a tengeri halak fogyasztása kedvezően befolyásolja emlékezőtehetségünket. Ezeknek az állatoknak a húsa ugyanis kolinban gazdag. A kolin a B-vitamincsoport egyik tagja, és segít fiatalos elménk megőrzésében. A Bostoni Egyetem kutatói kimutatták, hogy a kolinban gazdag étrendet folytatók lassabban öregszenek, ezzel együtt a memóriájuk is jobb, mint azoknak, akik táplálkozásukkal nem igyekeznek befolyásolni az agyi működésüket. Kolinban gazdag táplálék a tojás, a csirkehús, a máj és jó néhány hüvelyes. Legalább heti egyszer érdemes tehát halat fogyasztani. A vásárolni kívánt hal minőségére azonban figyeljünk oda!

 

Forrás: A teljes cikk a hazipatika.com oldalon

 

További cikkeink:

Lecitin tartalmú kalcium

Omega 3 kapszula

Cink kapszula

Kínai datolya (jujuba) kivonat

Chi gép