Független tanácsadó honlapja.

Étrend-kiegészítők Tiens termékek

 

 

Milyen a testalkatod? Eláruljuk, mitől fogysz le!

testalkatMásnak köszönhetően adhatod le a fölös kilóidat, ha alma- vagy körte formájú, illetve fiús a testalkatod.

Alma vagy? Esetleg körte? Neadjisten zeller? Ezek az elnevezések viccesen arra utalnak, a testalkatod milyen gyümölcsre vagy zöldségre emlékeztet a leginkább. A típusától függ ugyanis, mitől fogysz le, mitől szépülsz meg, és milyen mozgás való igazán neked.

Alma: rendszeres evés + változatos mozgás

Ha az alakod gömbölyű, klasszikus homokóra formájú, a vállad és a csípőd egyforma széles, a feneked kerek, de a derekad karcsú, akkor a klasszikus nőideálnak megfelelő homokóratípus vagy. Ideális fiatalkori alakodat a női és férfihormonok egyensúlyának köszönheted, ám ez a harmónia a 40-es éveid táján sajnos felborul, és ekkor hajlamossá válsz a hízásra. Mivel egyébként sem mozogsz túl sokat, ha nem vigyázol, könnyen alma formájúvá gömbölyödhetsz. Egyébként elsőként a hasad és a combod indul hízásnak, közepesen vagy hajlamos a narancsbőrre, az ízületeid hajlékonyak, az izmaid viszont nehezen erősödnek meg.

Jellemző rád, hogy az anyagcseréd minden ingerre túl érzékenyen reagál. Elég egy kis szénhidrát, hogy az inzulinszinted máris a magasba lendüljön, majd onnan gyorsan újra a mélybe zuhanjon. Ezért tanácsos törölnöd az étlapodról kedvenceidet, az édességet, a koffeint, a kólát. Ingadozásra hajlamos vércukorszintedet leginkább úgy tarthatod kordában, ha rendszeresen eszel, négyóránként egy-egy kisebb adagot. A legjobb a fehérje (hús, hal, tejtermék) zöldséggel kombinálva. Sose egyél túl sokat! Az izmaidat és a csontjaidat mérsékelt, de rendszeres és változatos tréninggel erősítsd, egyszer futással, másszor biciklizéssel vagy úszással. Lefekvés előtt ülj forró fürdőbe, a vízbe keverj lazító hatású levendulát és bőrápoló hatású holt-tengeri sót. Az alakodat rendszeres masszírozással és feszesítő hatású olajakkal őrizheted meg.

 

Körte: kevesebb szénhidrát + zsírégetés

Az alakod nőies, körte formájú? A vállad keskenyebb a csípődnél, a bőröd vékony, az arcod szív alakú? Főként a combodra és a fenekedre hízol, és hajlamos vagy a narancsbőrre? Ez utóbbinak, azaz oka, hogy lassú az anyagcseréd, este van a legjobb étvágyad, és bár szükséged lenne mozgásra, kevés a motivációd.

A legfontosabb, hogy sok zöldséget és gyümölcsöt egyél, és drasztikusan csökkentsd a szénhidrátbevitelt. Ezek ugyanis (főként a fehér kenyér és a cukor) a test alsó részének zsírsejtjeiben gyűlnek fel. Kerüld az olajos, tejszínes, csípős ételeket, mert csak növelik az étvágyadat! Helyette legyenek a kezed ügyében gyümölcs- és zöldségdarabkák rágcsálnivalónak.

Mivel a cél az anyagcseréd felgyorsítása és a zsírégetés, ideális sport számodra a biciklizés, az aquatréning és az erőteljes séta. Reggelente az anyagcserédet hideg-meleg váltott zuhanyozással turbózd fel, a problémás területeket luffakesztyűvel masszírozd. Utána kenj a bőrödbe narancsbőr elleni készítményt, amely csökkenti a zsírlerakódást, és segíti a zsír lebomlását.

 

Zeller: sok fehérje + izomerősítés

Ha az alakod kamaszos, vékony, a csontjaid finomak, a csípőd és a vállad egyforma széles, a feneked kicsi és kerek, akkor fiús testalkatú vagy, amit viccesen szárzellerhez is szoktak hasonlítani. Ez azt jelenti, hogy a testeden a zsír egyenletesen oszlik el, nehezebben hízol meg, ha mégis, akkor a köldököd alatti részre. Nem nagyon vagy hajlamos a narancsbőrre, viszont az izmaid nehezen erősödnek meg.

Szerencsére az anyagcseréd nagyon aktív, könnyen és gyorsan égeted el a kalóriákat, így (majdnem) azt ehetsz, amit csak akarsz. Mivel az izomképződéshez sok fehérjére van szükséged, a halból és nyers zöldségből álló ázsiai koszt a legmegfelelőbb számodra. Soha ne hagyd ki a reggelit, a legjobb, ha kevés szénhidrátot fogyasztasz kenyér és gyümölcs formájában. Esténként csak kis adagot vacsorázz, és hetente egyszer erről is mondj le! Nassolás helyett inkább rágcsálj el néhány diót.

Karcsú alakodnak köszönhetően nincs szükséged erőteljes zsírégető edzésre. Helyette minél gyakrabban erősíts otthon vagy az edzőteremben, súlyzókkal, nyújtószalaggal. Ettől az alakod szép formás lesz, és, ami nagyon fontos, a csontjaid is megerősödnek. Hetente egyszer dolgoztasd meg az egész tested kerékpározással, úszással, és végezz nyújtó gyakorlatokat, hogy megőrizd mozgékonyságodat. Mivel a bőröd könnyen kiszárad, rendszeresen használj tápláló pakolást. Reggelente masszírozd meg a melledet hideg-meleg váltózuhannyal, utána kend be feszesítő krémmel.

 

Forrás: otvenetul.hu

 

chitosan kapszula carb blocker chi gép inner wellness
Chitosan kapszula Carb Blocker Chi gép Inner Wellness