Független tanácsadó honlapja.

Étrend-kiegészítők Tiens termékek

 

 

Zöldségek a rákmegelőzésben

rákmegelőző zöldségekA különböző zöldségek és gyümölcsök a bennük lévő antioxidánsoknak és különböző vitaminoknak köszönhetően hozzájárulnak ahhoz, hogy a daganatos betegségek kialakulásának esélye csökkenjen. Természetesen egyik sem jelent teljes védelmet, különösen, ha figyelembe vesszük a ma kapható zöldségek és gyümölcsök – vegyi szennyeződéseknek, génkezeléseknek és termesztési eljárásoknak betudható – megcsappant vitamin- és ásványianyag-tartalmát.

Az azonban bizonyított tény, hogy a megfelelő táplálkozási szokások kialakításával – melybe beletartozik az erre legalkalmasabb zöldségek és gyümölcsök rendszeres fogyasztása – nagy százalékban csökkenthetők a szervezet rákos elfajulásai.

 

Brokkoli

A brokkoli a vadkáposzta egyik termesztett változata, melyet már a rómaiak is ismertek, és előszeretettel fogyasztottak.

  • Nagy mennyiségben tartalmaz:
  • C-vitamint,
  • A-vitamint,
  • thiamint,
  • riboflavint,
  • miacint,
  • kalciumot,
  • béta-karoint,
  • vasat.

A rózsája és a szára is fogyasztható, és elsődleges szerepe van a rákmegelőzésben.

 

rák ellenes zöldségekKáposzta

100 gramm káposztában ugyanannyi C-vitamin van, mint a hasonló mennyiségű citromban vagy narancsban.

Nagy mennyiségben tartalmaz:

  • K-vitamint,
  • E-vitamint,
  • klorofilt,
  • kalciumot,
  • káliumot,
  • folsavat,
  • béta-karotint,
  • thiamint,
  • rostokat.

Ennek köszönhetően a káposzta egészségre gyakorolt jótékony hatásai igen széles területet fednek le. Erősíti a szívet, serkenti az emésztést, enyhíti a torokfájást, gyulladásgátló hatású, erősíti az immunrendszert, serkenti az emésztést, de a népi gyógyítás ekcéma ellen is használja.

 

Karfiol

A karfiol szintén a vadkáposzta egyik termesztett változata, akárcsak a brokkoli. A karfiol különösen Európában közkedvelt zöldség, melynek minőségéről rózsája árulkodik: ha teljesen fehér, és a rózsák szorosan összenőttek, finom és egészséges karfiollal van dolgunk.

Nagy mennyiségben tartalmaz:

  • C-vitamint,
  • ásványi sókat.

C-vitamin-tartalmát mélyhűtött állapotban is megőrzi, a vegetáriánus étrendben rántva, húspótlóként is remekül alkalmazható.

 

Paradicsom

A paradicsom a burgonyafélék családjába tartozik. Gazdag antioxidáns hatású likopinban, melynek igen fontos szerepe van a rákos betegségek megelőzésében.

Nagy mennyiségben tartalmaz:

  • C-vitamint,
  • karotint,
  • B1- és B2-vitamint,
  • káliumot,
  • fruktózt és glükózt.

Felhasználási területe nagyon széles, hiszen jó hatással van a reumára, az ízületi fájdalmakra, de segíthet a gyulladásos megbetegedések enyhítésében is. Támogatja az emésztést, és csökkenti a gyomorsavtúltengést. Magas víztartalmának köszönhetően segít megakadályozni a vér túlzott besűrűsödését is.

 

Forrás: otvenentul.hu