Független tanácsadó honlapja.

Étrend-kiegészítők Tiens termékek

 

 

Természetes vérnyomáscsökkentők

Vérnyomáscsökkentő ételekSajnos nemcsak hazánkban, de a többi fejlett országban is népbetegségnek számít a magas vérnyomás. Az alább felsorolt életmódtanácsok és táplálékkiegészítők, bizonyítottan segítenek a magas vérnyomás megelőzésében és kezelésében.

Életmódtanácsok a magas vérnyomás csökkentése érdekében

A zöldségekben, gyümölcsökben, alacsony zsírtartalmú tejtermékekben, tengeri halban bővelkedő étrend javasolt a vérnyomás csökkentése érdekében.

A magnézium, a kálium és a kalcium fogyasztása is segít a vérnyomás csökkentésében.

Túlsúlyosak (az ideális testsúlynál legalább 10 százalékkal magasabb testtömegűek) esetében, a testsúly csökkentése szintén hasznos. Minden 10 kg mínusz 5-20 Hgmm-rel csökkenti a vérnyomást.

A mérsékelt alkoholfogyasztás is jó hatással van a magas vérnyomásra, azonban tanácsos óvatosnak lenni, napi 3 alkoholos ital, már emeli a vérnyomást!

Ne fogyasszunk sok sót, egyszerű szénhidrátot, zsíros ételeket, koffeint, készételeket, olajban sült ételeket.

Életmódtényezők vérnyomáscsökkentő hatása

Módszer

Javaslat

Mérték

Testsúlycsökkentés,

 

 

diéta

Normál testsúly elérése és fenntartása (BMI 18,5-24,9); sok gyümölcs és zöldség, alacsony zsírtartalmú ételek fogyasztása.

5-20 Hgmm/10 kg

A konyhasófogyasztás mérséklése

Csökkenteni kell a só fogyasztást (2,4 gramm nátrium, vagy 6 gramm natriumklorid / nap).

2-8 Hgmm

Testmozgás, a fizikai aktivitás fokozása

Aerob fizikai aktivitásra naponta legalább 30 perc, a hét legalább 4 napján.

4-9 Hgmm

Az alkoholbevitel csökkentése

Mérsékelt alkoholfogyasztás (férfiaknál 2 sör vagy 2 dl bor, nőknél 1 sör vagy 1 dl bor naponta).

2-4 Hgmm

Táplálékkiegészítők, növények a magas vérnyomás kezelésében:

  • C-vitamin - A C-vitaminnak a vérnyomás csökkentésében, és a magas vérnyomás kialakulásának megelőzésében is bizonyított a hatása. Csökkenti az oxidatív stresszt, legjobban, természetes formában fogyasztva fejti ki hatását.
  • Coenzim Q10 - Nemcsak a magas vérnyomás kezelése területén alkalmazzák, de például a migrén megelőzésében, a daganatprevencióban, az asztmában és számos egyéb betegségben betöltött szerepéről jelenleg is folynak tanulmányok.
  • Lenmag, lenmagolaj - A lenmag és a lenmagolaj jó hatású a székrekedés kezelésére is, csökkenti a koleszterin-szintet, az érelmeszesedés, a magas vérnyomás kockázatát. Csökkenti az izomfájdalmat és mérsékli az ízületi gyulladást, reneszánszát éli a sportolók és a testépítők körében.
  • Fokhagyma - A vérnyomás csökkentésén kívül segít az érelmeszesedés megelőzésében is, értágító hatása is ismert. A véralvadásban is szerepet játszik, a vérlemezkék összecsapódását gátolja.
  • Fekete ribizli - Gyulladáscsökkentő hatása is ismert, vérnyomáscsökkentő hatása mellett, a húgyúti infekciók kezelésében és megelőzésében játszott szerepe a legismertebb.
  • Fagyöngy - Vérnyomáscsökkentő-, illetve szabályozó gyógynövény. Javítja a vérkeringést, gátolja az érelmeszesedést.
  • Galagonya - Vérnyomást csökkent, szívritmust szabályoz, érelmeszesedés - különösen koszorúér-elmeszesedés - ellen jó hatású.

 

Forrás: A teljes cikk a webbeteg.hu oldalon

 

További cikkeink:

TÜSI- harmonizáló készülék

TIENS teakeverék

Omega 3 kapszula

Cholican kapszula

Fokhagymaolaj kapszula