Független tanácsadó honlapja.

Étrend-kiegészítők Tiens termékek

 

 

A túlzott szénhidrát fogyasztás következményei

túlzott szénhidrát fogyasztásAki sok cukrot és fehérlisztet, tartalmazó élelmiszert fogyaszt, először a testsúlyán fogja észrevenni. De a tartósan magas vércukorszint még veszélyesebb: a sejtek érzéketlenné válnak az inzulinnal szemben, ezt hívják inzulinrezisztenciának.

Ilyenkor mind a vércukor-, mind az inzulinszint meglehetősen magas, miközben a sejtek már nem képesek több cukrot felvenni. Az inzulinrezisztencia a cukorbetegséget megelőző lépcsőfok. Ennél a betegségnél kevés vagy semennyi inzulin nem termelődik, ami tartósan magas vércukorszinthez vezet, és különböző egyéb betegségek tüneteit vonja maga után. Erősen megnövekszik a kockázata a magas vérnyomásnak és más szív- és érrendszeri betegségeknek.

 

Milyen szerepet játszik a fizikai aktivitás a szénhidrátok feldolgozásában?

 

Amint már említettük, az egyszerű szénhidrátok magas aránya a táplálékban túlsúlyhoz, de anyagcsere- és szív-érrendszeri betegségekhez is vezethet. A terápia során az étrendbeli változtatások mellett a fizikai aktivitást is ösztönzik. Ennek oka a vércukorszint csökkenésében rejlik. A sport ugyanis – különösen az állóképességi sport – elősegíti a szénhidrátok feldolgozását a szervezetben. A szénhidrátok a leggazdaságosabb energiaforrásoknak számítanak a szellemi és testi aktivitás során, mivel rövid időn belül sok energiát szállítanak. Ha tehát sportolunk, ezzel csökkenthetjük a vércukorszintünket, mert az izommunkához szénhidrátokra van szükség. Minél gyakrabban mozgunk, annál jobban működik a szénhidrát-anyagcserénk.

 

Hogy néz ki a helyes táplálkozás a gyakorlatban?

 

Tippek az optimális szénhidrátbevitelhez:

  • Kerüljük a fehérlisztet, tartalmazó élelmiszereket, mint a fehérlisztből készült zsemle, pizza vagy péksütemény.
  • Alternatívák: teljes kiőrlésű pékáruk.
  • Kerüljük a cukortartalmú termékeket, mint a csokoládé, bonbonok, üdítők.
  • Alternatívák: keserűcsokoládé (legalább 70%-os kakaótartalom), természetes gyümölcslevek.
  • Édesítsük a kávénkat, teánkat gyümölcscukorral.
  • Fogyasszunk elegendő zöldséget és gyümölcsöt.
  • Részesítsük előnyben a magas rosttartalmú élelmiszereket.
  • Főleg este együnk magasabb fehérjetartalmú ételeket.

 

Forrás: impulsermagazin.com

 

chitosan kapszula carb blocker chi gép inner wellness
Chitosan kapszula Carb Blocker Chi gép Inner Wellness