Független tanácsadó honlapja.

Étrend-kiegészítők Tiens termékek

 

 

Mindegy, hányszor mozgunk az összes mennyiség számít

rendszeres mozgásA Queen's Egyetem kutatása szerint azok a felnőttek, akik a hét néhány napján egyszerre végeznek el 150 percnyi testmozgást, semmivel sem kevésbé egészségesek, mint azok a felnőttek, akik rendszeresebben edzenek a hét folyamán.

Az egyetem kutatói Ian Janssen vezetésével 2324 kanadai felnőttet vizsgáltak, és megpróbálták meghatározni, milyen összefüggés áll fenn a heti testmozgás gyakorisága és a diabétesz, szívbetegség és stroke kockázata között.

"Eredményeink azt mutatják, hogy nem számít, hogyan osztják be a felnőttek a 150 percnyi testmozgást a hét folyamán" - magyarázta dr. Janssen az Applied Physiology, Nutrition and Metabolism júniusi számában megjelent kutatást. "Ha például valaki hétfőtől péntekig semmit sem mozog, de a hétvégén 150 perc testmozgást végez, ugyanolyan mértékű egészségügyi előnyöket élvez a mozgás következtében, mint azok, akik naponta 20-25 percet edzenek."

A kísérlet alanyainak mozgását egész héten folyamatosan mérték a derekukra erősített gyorsulásmérő segítségével. Ez az érzékelő azt rögzíti, mennyit mozog valaki percenként. Dr. Janssen a résztvevőket három csoportra osztotta: azokra, akik teljesítik a javasolt legalább heti 150 perc aerob mozgást, azokra, akik hetente 5-7 napon gyakran aktívak, és azokra, akik ritkán (hetente 1-4 napot) aktívak.

A kutató szerint a legfontosabb következtetés az, hogy a felnőtteknek heti legalább 150 percnyi mozgásra kell törekedniük, és ennek ütemezése az egészségügyi előnyök tekintetében nem számít.

 

Forrás: hazipatika.com