Független tanácsadó honlapja.

Étrend-kiegészítők Tiens termékek

 

 

Derékfájás, hátfájás - Harc a krónikus gerincfájdalom ellen

derékfájás - hátfájásA krónikus gerincpanasz a betegszabadságok leggyakoribb oka az iparilag fejlett országokban. Nemzetközi statisztikák szerint a felnőtt lakosság kb. 90 százaléka életében, legalább egyszer szenved nyak-, hát-, vagy derékfájástól.

Idült gerincfájdalomról akkor beszélhetünk, ha a fájdalom három hónap után is fennáll, de egyes osztályozások hat hónapon keresztül meglévő panaszok esetén beszélnek krónikus betegségről.

A közhiedelemmel ellentétben, a látszólag könnyű, irodai ülőmunkát végzők körében gyakrabban fordul elő a mindennapokat megkeserítő gerincpanasz, mint a nehéz fizikai munkából élő embertársaik között.

A háttérben leggyakrabban a gerinc degeneratív elváltozásai állnak. Ezek a csigolyák, a kisízületek, a szalagok és izmok túlterheléséből, gyulladásából, a porckorong kopásából erednek. A panaszok nem mindig mozgásszervi eredetűek.

Hátfájdalom képében nyilvánulhatnak meg nőgyógyászati kórképek, vesebetegségek, a tüdőcsúcsban zajló daganatos folyamatok, gyomorbántalmak vagy szív eredetű betegségek is.

Ezekben az esetekben az alapbetegség kezelése szükséges.

 

Gerincbántalom: megelőzés és terápia

A leghatékonyabb és ezért a legfontosabb a megelőzés, amelynek első lépése a gyermekkori gerinc deformitások korai felismerése. Igaz, hogy ezek nem gyógyítható kórképek, de időben elkezdett kezeléssel a fiatal korban kialakuló elváltozások elkerülhetők.

A másik módszer a megelőzés eszköztárában a felvilágosítás és megfelelő életvitel kialakítása.

  • már egészen pici életkortól a mozgás szeretetére, a rendszeres napi tornára kell nevelni a gyermekeket
  • fel kell hívni a figyelmet az elhízás káros hatásaira
  • fontos a lapos párnán való fekvés, a tartást adó, közepesen kemény fekhely kialakítása
  • megfelelő bútorok kiválasztása
  • a helyes testtartásra minden testhelyzetben figyeljünk, tükör előtt kiválóan gyakorolható, eleinte odafigyelést igényel, de a későbbiekben automatikussá válik
  • ülőfoglalkozás esetén teremtsünk alkalmat a nyak néhány perces tornáztatására

Ha már jelentkeztek a tünetek, még mindig van lehetőség elkerülni, hogy a fájdalom mindennapjaink részévé váljon. Ennek egyik lehetősége a fájdalomcsillapító és izomlazító gyógyszerek mellett a fájdalmas epizódot követően az időben elkezdett mobilizálás, illetve szükség esetén műtéti beavatkozás.

 

Gerinciskola - gyógyító gyakorlatok

tangentor - víz alatti sugármasszázsA másik út az úgynevezett gerinciskola, ahol szakképzett gyógytornász megtanítja az izmok lazítását, nyújtását, erősítését szolgáló gyakorlatokat, a mindennapi életet segítő tanácsokkal látja el az érintetteket. Ilyen mozgásformák:

  • a medence- és a csípő izomzatának erősítése és nyújtása
  • a hátizomzatot, hasizmokat erősítő gyakorlatok precíz elsajátítása
  • a vízben végzett tornagyakorlatok
  • az úszás
  • a légzőtorna
  • figyeljünk rá, hogy aszimmetrikus sporttevékenységnél - pl. tenisz - a két oldalt egyformán terheljük.

A gyógytorna gyakorlatai mellett az izmok lazításával a fájdalmat enyhítik a lazító-nyújtó masszázsok, a tangentor kezelések (víz alatti sugármasszázs, amikor is a fő izomcsoportokat erős vízsugárral masszírozzák, 35-37 fokos vízzel töltött kádban).

A súlyfürdő az egyes izomgörcsök oldására, a csigolyaízületek merevségének mérséklésére szolgál, azáltal, hogy a csigolyák széthúzódnak egymástól.

A kezelés során a betegek testhőmérsékletű vízben a derekukra vagy a bokájukra erősített súlyokkal lógnak a nyakuknál vagy a hónaljuknál alátámasztva.

 

Forrás: A teljes cikk a webbeteg.hu oldalon

 

chi gép lábmasszírozó szőnyeg super kalcium cink kapszula
Chi gép Lábmasszírozó szőnyeg Super kalcium Cink kapszula