Független tanácsadó honlapja.

Étrend-kiegészítők Tiens termékek

 

 

Több kalciumot kell fogyasztani

A korábbi ajánlásoknál több D-vitamint és kalciumot kell bevinni az emberi szervezetbe egy átfogó vizsgálat szerint, amelyet az amerikai és a kanadai kormány rendelt meg. Ezekre a tápanyagokra a csontok és izmok fejlődése, egészségük megőrzése miatt van szükség. Az amerikai ajánlás figyelmeztetés a magyarok számára is, akik a kutatások szerint sem D-vitaminból, sem kalciumból nem fogyasztunk eleget.

Az elmúlt tíz évben olyan sok egymásnak ellentmondó eredmény jelent meg a D-vitamin- és kalciumbevitellel kapcsolatban, hogy az amerikai és a kanadai kormány felkérte az amerikai Orvostudományi Intézetet (Institute of Medicine, IOM): vizsgálja felül a lakosság napi szükségletét. Az intézet kedden ismertetett tanulmányában megállapítja: a korábbi kutatási eredmények alapján minden kétséget kizáróan továbbra is csak az jelenthető ki, hogy a D-vitamin és a kalcium a csontok és izmok fejlődése, működése, egészségük megőrzése szempontjából kulcsfontosságú.

Mindkét tápanyag hiánya szerepet játszik a csontritkulásban és időseknél az izomerő csökkenésében, és az ezzel összefüggő esések, törések bekövetkeztében.

Az elmúlt években számos olyan tanulmány született, amelyek a D-vitamin-bevitel növelését javasolták, mivel ezt hasznosnak vélték a daganatos betegségek megelőzésében, valamint a magasvérnyomás, a szív- és érrendszeri betegségek, a cukorbetegség és az immunbetegségek kockázatának csökkentésében, továbbá az idegrendszer egészségének megőrzése szempontjából. Bár ezek a vizsgálatok a D-vitamin sokkal szélesebb szerepére utalnak az egészségmegőrzésben, eredményeiket még meg kell erősíteni.

 

Az új kalciumbeviteli ajánlás


Az IOM az 1-3 éves gyerekek számára javasolt napi kalciumbeviteli értéket az eddigi 500 milligramm helyett 700 milligrammra növelte, 4-8 éves gyerekek esetében pedig 800 milligrammról 1000 milligrammra.

Kamaszoknak az eddigi napi 1100 milligramm helyett 1300-at javasol az intézet, felnőtteknek pedig a korábbi 800 helyett napi 1000 milligrammot.

51 év feletti nőknek mostantól a napi 1000 milligramm helyett már 1200 milligramm kalcium fogyasztását ajánlja az intézet, de 71 év felett a férfiaknak is javasolt 1200 milligrammot fogyasztani az ásványi anyagból. Ennek hátterében az áll, hogy a kalciumfelszívódás az életkorral csökken: gyermekek még a táplálék kalciumtartalmának 75, a felnőttek 60, míg az idősek már csak 30 százalékát tudják hasznosítani.

A kalciumbevitel biztonságos felső határát gyerekeknél 2500, kamaszoknál 3000, felnőtteknél 2500, időseknél pedig 2000 milligrammban határozták meg.

 

Forrás: Origó

 

További cikkeink:

Magas tápértékű kalcium por

Magas tápértékű kalcium gyermekeknek

Kalcium töktermék porral oligoszachariddal és vitaminokkal

Lecitin tartalmú kalcium

Kalcium rágótabletta

Kang-Li kapszula