Független tanácsadó honlapja.

Étrend-kiegészítők Tiens termékek

 

 

A mediterrán étrend az egészségünket védi

mediterran étrendAz egyre népszerűbb mediterrán diéta nemcsak finom és egészséges, de akár halálos betegségektől is megóvhat bennünket - derült ki a La Trobe Egyetem kutatásából.

A mediterrán diétán élők között a legalacsonyabb a szívbetegségben elhalálozók száma. Az étrend alacsony zsírtartalmú húsokat és rengeteg növényi táplálékot tartalmaz, és az egész diéta nagyon egyszerűen és könnyen megvalósítható - mondta Catherine Itsiopoulos, a La Trobe Egyetem dietetikus professzora. Többféle jótékony hatása mediterrán étrendvan, így például a kettes típusú cukorbetegségben szenvedők állapotát is javítja. Nem csak a vércukorszintjüknek tesz jót, hanem az általános közérzetüknek is - fűzte hozzá Itsiopoulos. Ezen kívül a mediterrán étrendre jellemző olívaolaj segít fenntartani a jó és rossz koleszterinszint arányát, ami csökkenti a szívbetegségek és más keringési rendszerrel összefüggő kórok kialakulásának a kockázatát. Sőt a kutatók szerint visszafordítja az úgynevezett zsírmáj állapotát (amikor a túlzottan zsíros étel vagy alkoholfogyasztás miatt megnagyobbodik a máj), továbbá depresszió ellen is hatásos lehet.

Itsiopoulos egy tíz alapelvből álló útmutatót állított össze azok számára, akik követnék a diétát. Ezek szerint a mediterrán diétához olíva olajat használ, de a napi ajánlott mennyiség a 60 ml-nyit nem haladhatja meg. Minden étkezés tartalmaz valamilyen zöldséget, hetente legalább kétszer hüvelyest is. A húsok közül a halat ajánlja leginkább, ez heti kétszer is terítékre kerül, egyébként, pedig az alacsony zsírtartalmú húsokat (marha csirke bárány stb.) használja. Mindennap szerepel az asztalon friss gyümölcs, magvak, aszalt gyümölcs, a tejtermékek közül joghurt és a sajt, a kenyér és tésztafélék, pedig teljes kiőrlésű gabonából készülnek. Mindezek után egy-két deci jó bor is lecsúszhat, különösen étkezések során, ha egyéb akadálya nincs. A jól összeállított mediterrán diéta az édes ízeket inkább csak gyümölcsök fogyasztása által biztosítja, édességek, desszertek csak különleges alkalmakkor „férnek bele”.

 

Forrás: vital.hu

 

További cikkeink:

Omega 3 kapszula

Veican kapszula