Független tanácsadó honlapja.

Étrend-kiegészítők Tiens termékek

 

 

A tészta is egészséges lehet

egészséges tésztaA tésztát szénhidráttartalma miatt az utóbbi években az elhízás egyik fő okozójának kiáltották ki, egyesek szerint teljes mértékben száműzni kellene asztalunkról. Ugyanakkor a tészta a legegészségesebbnek tartott mediterrán étrend egyik alapja. Mi az igazság?

Tény, hogy tésztát már jóval azelőtt is fogyasztottak az emberek, hogy az elhízás és cukorbetegség ilyen nagy mértéket öltött volna, ráadásul Olaszország – a tészta hazája – egész Európában, ha nem a világon az egyik olyan ország, ahol a legalacsonyabb a túlsúlyosak aránya. A tészta valójában a mediterrán étrend egyik fő összetevője volt sokáig, melyet az egyik legegészségesebb étrendként tartottak számon. Mi történt, ami miatt így leesett a renoméja? Az egyik legfőbb ok egy félreértés, miszerint a tészta alapja – a kenyérhez hasonlóan – a búza, holott valójában a tésztának durumbúzából kell készülnie. A másik ok pedig, hogy nem megfelelő módon fogyasztjuk: legtöbbször túlfőzzük, és nyakon öntjük valamilyen hizlaló, sós szósszal.

A tészta története egészen a római időkig nyúli vissza, ám mint jellegzetes olasz étel, a 12. században nyerte el hírnevét. A nápolyi térségben hamarosan rájöttek, hogyan lehet nagy mennyiségben szárított tésztát gyártani, melynek révén hosszan tárolhatóvá vált, és a nagyobb tengeri utakra is magukkal vihették a hajózók. Az elkövetkező 800 év során a tészta jellege nem sokat változott, míg az Újvilágból meg nem érkezett a paradicsom, többnyire olívaolajjal, fokhagymával vagy helyi zöldségekkel fogyasztották. Ami miatt a tészta egészségesnek számít, az-az alacsony glikémiás index, ami azt jelöli, milyen gyorsan szívódik fel a benne található glükóz a véráramba. Hollandiában emellett azt is kimutatták, hogy azok a terhes nők, akik tésztaközpontú mediterrán diétán éltek, egészségesebb utódokat hoztak világra, az Egyesült Államokban, pedig azt figyelték meg, hogy a tészta és saláta kombinációja kevesebb kalóriával is nagyobb telítettségérzést ad a fogyasztójának. Amint azt Francesco Pantò, a pármai Barilla Group gyártórészlegének igazgatója kifejtette, a tésztát csak annyira szabad megfőzni, hogy a belseje még kemény maradjon, és nem szabad mindenféle gyári szósszal elrontani, sem hússal vagy sajttal telepakolni. Emellett a mértékletes fogyasztásra is oda kell figyelni, az olaszok ugyanis jóval kisebb adagokat esznek egyszerre a tésztából, mint az amerikaiak.

 

Forrás: vital.hu

 

További cikkeink:

Chitosan kapszula

Super kalcium por

Cink kapszula