Független tanácsadó honlapja.

Étrend-kiegészítők Tiens termékek

 

 

Rostban dús, szénhidrátban szegény étrend

rostban dús étrendAz alacsony szénhidráttartalmú étrend alapvetően azt jelenti, hogy valaki kevesebb szénhidrátot fogyaszt a zsírok és fehérjék javára.

Az étrend típusától függően ez átlagosan napi 20-100 g megemészthető, tehát vízben oldódó szénhidrátot jelent. Mindazonáltal a sokféle klasszikus és divatos étrend által megszabott, „alacsony szénhidráttartalom” felső határa igen eltérő.

Az ezen elvek alapján kidolgozott étrendek Dr. Robert Atkinsnek köszönhetően terjedtek el. A radikális, 4 fázisú étrend csak az utolsó fázisban engedi meg a szénhidrátbevitelt, mértékét az egyénre bízza, azonban nem haladhatja meg a 100 g-ot.

rostdús étrendA legújabb, alacsony szénhidrátfogyasztást támogató irányelvek a szénhidrátmennyiség csökkentése mellett az ételek glikémiás indexét és glikémiás terhelését is figyelembe veszik.

Fontos, hogy a reformizált diéták továbbá kiemelik, hogy a zsiradék és fehérje források főleg növényi olajokból, halból, sovány szárnyas húsokból, sovány túró és joghurtféleségekből származzanak!

Néhány ötlet magasabb rosttartalmú, tehát egészségesebb étrend összeállításához:

Lassan de folyamatosan növelje a magas rosttartalmú ételek arányát! Biztosítsa a megfelelő vízfogyasztást, mivel az étkezési rostok csak a szükséges vízbevitel mellett fejtik ki hatásukat!

Fogyasszon több teljes kiőrlésű gabonaterméket, például teljes kiőrlésű lisztből készült kenyeret és tésztát, hántolatlan rizst és gabonaféléket!

Ha családjának fenntartásai vannak a teljes kiőrlésű gabonából készült termékekkel kapcsolatban, akkor csak lassan, fokozatosan vonja be azokat az étrendbe!

Fontos: az ételek ízesítésénél vegye figyelembe az „új” összetevő ízhatását!

A hüvelyesek is sok étkezési rostot tartalmaznak. Ne csak rakott ételeket, hanem salátákat is készítsen belőlük!

Használjon több magas rosttartalmú zöldségfélét (pl. brokkolit, karfiolt, kelbimbót) és gyümölcsöt (pl. almát, körtét és piros vagy feketeribizlit)!

A nassolnivalónak is kiváló aszalt gyümölcsök különösen sok rostot tartalmaznak.

 

Forrás: eletmodkozpont.hu,napidoktor.hu

 

További cikkeink:

Dupla cellulóz tabletta

Digest tabletta

Banting növényi tabletta és por