Független tanácsadó honlapja.

Étrend-kiegészítők Tiens termékek

 

 

Mit együnk magas vérnyomás ellen

magas vérnyomás étrendA helytelen étkezési szokásokon lehet változtatni. Az első és legfontosabb lépés a sófogyasztás korlátozása kell, hogy legyen. Ez nem csupán azoknak tesz jót, akiknek főként a só okozza a magas vérnyomását, hanem valamennyi magas vérnyomású páciensnek a javára válik. A magas vérnyomás csökkentését szolgáló tabletták szedése mellett, sószegény ételek fogyasztása ajánlott.

Az elfogyasztott konyhasó 80 százaléka készételekből kerül a szervezetbe. Első sorban a kenyér, a virsli, a sajtok és a konzervételek készítéséhez használnak sok sót.

 

A káliumban gazdag étrend segít a vérnyomás csökkentésében

Kálium elsősorban a hüvelyesekben, a banánban és a burgonyában fordul elő. A veseelégtelenségben szenvedőknek, azonban óvatosnak kell lenniük a káliumfogyasztással!

A sok gyümölcs és zöldség is pozitívan hat a vérnyomásra. Emellett kevesebb húst és állati zsiradékot szabad csak fogyasztani, ehelyett inkább a halat és a növényi olajokat részesítsék előnyben! Mielőtt bármiféle diétázásba kezdenek, kérjék ki orvosuk véleményét! Ne felejtsék el, hogy ritka esetben a túl alacsony vérnyomás is okozhat szívinfarktust, illetve stroke-ot.

Ez az étrend nagyjából megfelel a mediterrán diétának. Tanulmányok szerint a szisztolés vérnyomás értékét 11, a diasztolését pedig 6 Hgmm-rel csökkenti.

 

Még jobb eredmények érhetőek el a súlycsökkentéssel.

Minden leadott fölösleges kiló két-három Hgmm-rel csökkenti a szisztolés értéket, és egy-két Hgmm-rel a diasztolés vérnyomást.

Mindezek mellett kerülendő az alkoholfogyasztás. 210 g alkoholnál többet nem szabad meginni hetente. A májbetegeknek, és azoknak, akiknél az alkohol hatására valamilyen betegség kialakult, természetesen le kell mondaniuk az alkoholfogyasztásról.

 

Forrás: webbeteg.hu

 

vérnyomás regeneráló antilipid tea fokhagymaolaj kapszula omega-3 kapszula
Vérnyomás regeneráló Antilipid tea Fokhagymaolaj kapszula Omega-3 kapszula