Független tanácsadó honlapja.

Étrend-kiegészítők Tiens termékek

 

 

Hogyan javítsuk memóriánkat?

memória javításaSzámos memóriaserkentő és egyszerű önsegítő módszer létezik, amelyekkel bármely életkorban élesíthetjük, és remek formában tarthatjuk memóriánkat.

 

Figyelemfelkeltő illatok

Gyógynövényboltban vásároljunk rozmaring- vagy bazsalikom-illóolajat. Vizsgálatok kimutatták, hogy e két illat fokozza az agy éber, figyelmi állapotban regisztrálható béta-hullámainak kibocsátását. Tegyünk egy kevés olajat a hajunkra, a csuklónkra vagy a ruhánkra - bárhová, ahonnan belélegezhetjük. Esetleg töltsünk az olajból a párologtatóba, hogy megteljen vele a helyiség levegője.

 

Egy csésze fekete

A koffeintartalmú italok rövid időre fokozzák a koncentrációt. Egy vizsgálatban részt vett idős emberek, akik naponta 3-4 csésze kávét ittak, ritkábban hagyta cserben az emlékezetük, mint azokat, akik naponta legfeljebb egycsészényit fogyasztottak.

 

Oxigénből ne legyen hiány

A ginkgo biloba (páfrányfenyő) serkenti az agy vérellátását, így az agysejtek hozzájuthatnak a jobb teljesítményhez, szükséges oxigénhez. Változást azonban csak akkor fogunk tapasztalni, ha esetünkben az agy nem megfelelő vérellátása okozza a problémát.

Az agy vérellátását a testgyakorlás is hatékonyan javítja. Még arra is van bizonyíték, hogy a mozgás növelheti az agyi idegsejtek számát. Bármilyen rendszeres edzésforma beválhat, de a legjobb a gyaloglás, a kerékpározás vagy más aerob sport.

 

Memória és vércukorszint

A legújabb kutatások szerint összefüggés van a glükózintolerancia és az időskori memóriazavar közt. Sok ember, különösen az idősebbek szervezete nehezen tudja a vérben lévő glükózt a sejtekbe juttatni és ott energiává alakítani. Étkezzünk rendsze­resen és mértékkel; részesítsük előnyben, az élelmi rostokban gazdag zöldségeket és a teljes kiőrlésű gabonaféléket.

A „jótékony" zsírok, amelyek a növényi olajokban, a diófélékben, a magvakban, az avokádóban és a halakban találhatók, anélkül segítenek egyensúlyban tartani a vércukorszintet, hogy az artériákban zsíros lerakódásokat (plakkokat) képeznének.

 

Ésszerű étrend

Agyunk 85 százalékát víz alkotja. Ha nem szoktunk naponta legalább 8 nagy pohár folyadékot meginni, itt az ideje, hogy elkezdjük. A kiszáradás kimerültséghez vezet, és ez a memóriát is hátrányosan befolyásolja.

Ügyeljünk arra, hogy az étrendünk elég B-vitamint, főként Bj- (tiamin),B3- (niacin),B6- (piridoxin) és B12- (ciano-kobal-amin) vitamint tartalmazzon. E tápanyagok segítenek az idegsejtek regenerálásában. A máj, az élesztő, a hüvelyesek, a teljes kiőrlésű gabonafélék, az olajos magvak, a búzacsíra és a húsok a B-vitamin kiváló forrásai.

A telített zsírokban gazdag ételek mennyiségének csökkentése is fontos. Ezek a zsírsavak az agyat ellátó artériák üregét beszűkítik, s ez az agy oxigénellátásának romlásához vezethet. Együnk legalább hetente egy vagy két alkalommal halat. Ezek többek között azért hasznosak, mert megakadályozzák az erek „eltömődését".

 

Biztos, ami biztos

Szedjünk naponta olyan multivitamin-tablettát, amely teljes egészében tartalmazza a felnőtteknek ajánlott napi folsav-és B12-vitamin-mennyiséget - ezekhez ugyanis nagyon nehéz az étrendből hozzájutni. Még enyhe hiányuk is a szellemi ké­pességek hanyatlását idézheti elő.

 

Mindig másik nóta

Gyakran hallgassunk zenét, lehetőleg többféle stílusút. Ez javítja a koncentrációs készséget, s megkönnyíti a tanultak felidézését. Bizonyos zenék az agysejtek működését is gyorsítják. Minél élénkebb a ritmus, annál fokozottabb az agyi válasz.

Ha valóban élesíteni szeretnénk a memóriánkat, kezdjünk el valamilyen hangszeren játszani. Akár a dobot, akár a zongorát választjuk, kezelésük megtanulása javítja az agy elemző- és összpontosító-képességét.

 

Nyugalom

Keressünk módot a feszültség feloldására. Az ideges vagy szorongó emberek szervezetében magas a stresszhormonok szintje. Idővel ezek befolyásolják a hippocampus, a memória irányításáért is felelős agyi terület működését.

Nem szükséges meditálnunk, egyszerűen csináljunk valami kellemeset, például sétáljunk vagy festegessünk a gyerekekkel, unokákkal.

A szibériai ginseng védelmet nyújt a stressz káros hatásaival szemben, és fokozza a szellemi éberséget. Vegyünk be vízbe keverve 10-20 csepp tinktúrát naponta háromszor, étkezés után, vagy szedjünk legfeljebb hat 50 mg-os kapszulát naponta. Ne alkalmazzuk egy hónapnál tovább, és legalább két hónapot várjunk, mielőtt újra kezdenénk a kúrát.

 

Otthoni tippek

A következő gyakorlatok segítségével megdolgoztathatjuk a szürkeállományunkat, és tökéletesíthetjük az emlékezőképességünket:

 

1. MEMÓRIAFEJLESZTŐ

Használjuk naponta többször a „rosszabbik" kezünket valamilyen egyszerű tevékenység elvégzésére. Például, ha jobb kézzel szoktunk, most mossunk fogat a ballal. Ha mindig a bal kezünkkel húzzuk fel a nadrág cipzárját, ezentúl tegyük a jobbal. Az agyunk szenzoros és motoros információkat kap az ügyetlenebb kéztől annak mozgatása közben, s ahhoz, hogy megbirkózzon a nehézséggel, új kapcsolatokat kell kiépítenie az idegsejtek között. (Válasszunk könnyű és veszélytelen feladatokat. Lehetőleg ne barkácsolás vagy főzés közben próbáljuk ki.)

 

2. MEMÓRIAFEJLESZTŐ

A megjegyzendő adatokat próbáljuk meg valamihez kötni - egy szóhoz vagy rímhez, amely segít a felidézésében. A szivárvány színeit - piros, narancs, sárga, zöld, kék, indigó és (ibolya) lila - például bármikor fújni fogjuk, ha kezdőbetűikkel kitalálunk egy mondatot: „Pénteken Nagyi sosem zárta kulcsra az icipici ládikát". Ugyanezzel a trükkel más, felsorolásszerű információt is rögzíthetünk. Tegyük fel, hogy lekvárt, almát, papírtörlőt, tojást és sajtot szeretnénk venni. Hogy tetszik a következő: „Laci akkor pont teknőst sétáltatott"? Így munkára fogjuk az elménket, de akár listát is írhatunk, ha máshogy nem megy.

 

3. MEMÓRIAFEJLESZTŐ

Ha ugyanazon a napon sokfelé kell megfordulnunk, és félünk, hogy valamit elfelejtünk, képzeljünk el egy minél elképesztőbb történetet, ezeket a tennivalókat beleszőve. Tételezzük fel, hogy útba kell ejtenünk a bankot, a könyvtárat, a hentest, és be kell ugranunk a barátunkhoz, Jánoshoz, akinek egy könyvet szeretnénk visszaadni. A sztori így hangozhat: Mészáros Jani, a hentes kirabolta a bankot. A zsákmányt a könyvtárban rejtette el.

 

Forrás: otthonigyógymódok.hu, termalfurdo.net

 

lecitin tartalmú kalcium chitosan kapszula cink kapszula
Lecitin tartalmú kalcium
Chitosan kapszula Cink kapszula