Független tanácsadó honlapja.

Étrend-kiegészítők Tiens termékek

 

 

Három táplálék, ami a depresszióssá tehet

depressziót okozó ételekA legfrissebb kutatások szerint bizonyos élelmiszerek egyértelműen összefüggésbe hozhatóak a depresszióval. A következő táplálékokat érdemes elkerülni vagy minimálisra csökkenteni.

1. Finomított gabona

A tészta gyorsan elkészíthető, kiadós étel. Különösen a hosszadalmas karácsonyi bevásárlások után nagy a kísértés, hogy minél előbb letudjuk a vacsorát. Alkalmankénti fogyasztása még nem is jelent problémát, ám a Brain, Behavior and Immunity című szakfolyóiratban, októberben megjelent tanulmány szerint a tészta, a fehér rizs és a péksütemények rendszeres bevitele gyulladásos megbetegedésekhez és depresszióhoz köthető az 50 és 77 év közötti nőknél. A következtetés levonásához több mint 40 000 hölgy étkezési szokásait, illetve kórtörténetét vették górcső alá.

 

2. Üdítőitalok

Csábítónak tűnhet egy kóla vagy más üdítőital gyors legurítása, ám ugyanaz az értekezés, ami a Brain, Behavior and Immunity-ban jelent meg, rámutat: az üdítők rendszeres fogyasztása ugyancsak hozzájárulhat a depresszió kialakulásához. Aki tehát hajlamos ilyenekkel oltani a szomját, jobb, ha következő alkalommal átgondolja a választását.

 

3. Gyorsételek

Azok, akik rendszeresen gyorsételeket esznek, 51 százalékkal, nagyobb eséllyel lesznek depressziósak – jelent meg 2012-ben a Public Health Nutrition lapban. Ebbe a kategóriába tartoznak a készre sütött fogások, a hamburger, a hot-dog és a pizza is. Fontos megjegyezni, hogy egy-egy kis adag elfogyasztása semmiképpen sem növeli a depresszió kockázatát. Tehát azok, akik egyébként egészségesen táplálkoznak, ilyen jellegű következmények nélkül úszhatják meg az időnkénti „bűnözést”.

 

Forrás: vital.hu