Független tanácsadó honlapja.

Étrend-kiegészítők Tiens termékek

 

 

Ha ég a gyomra ezt kell enni!

RefluxVannak kerülendő ételek és italok? Esetleg vannak, amelyek mérsékelhetik a tüneteket? Mire figyeljen, aki refluxos, ég a gyomra? Ezekre a kérdésekre kaphat választ cikkünkből. A legfontosabb az, hogy sose egye túl magát az, aki refluxos.

A degeszre pakolt gyomor még egészségeseknél is okozhat gyomortartalom-visszafolyást, a GERD-ben szenvedőknél biztosan kellemetlen panaszokhoz vezet. Fontos a rendszeres, de kis mennyiségű étkezés: a napi ötszöri étkezés több betegség vagy tünetegyüttes esetén is jó hatású, reflux esetén kifejezetten javallott.

 

Mit ne egyen?

Kerülje az erős fűszereket, a savas ételeket, az alkoholt (még az édes, tehát nem savas típusúakat is). Az alkoholnak ugyanis olyan hatása is van, hogy ellazítja a gyomor záróizmát, így könnyebben visszafolyik a nyelőcsőbe a gyomorsav. Ne fogyasszon gyakran (vagy egyszerre nagyobb mennyiségben) citrusféléket, és sajnos a csokoládé sem tesz jót.

A zsíros vagy zsírban (bő olajban) sült ételek szintén okozhatnak problémákat, és savassága miatt a paradicsom alapú ételeket (tehát az ilyen spagetti szószokat vagy a paradicsom alapú pizzát is) érdemes kerülnie.

Nem tesz jót a mentol, valamint fokozza a savtermelést a kávé, a fekete tea, a kóla és minden szénsavas üdítő. Tartózkodjon a cukros italok fogyasztásától is.

 

reflux diétaVannak kedvező hatású élelmiszerek is?

Igen, alapvetően a lúgos kémhatású élelmiszerek esnek jól reflux esetén. Panaszcsökkentő hatású lehet a péksütemény, abból is a teljes kiőrlésű. Jót tehetnek a kekszféleségek, a népi gyógymód szerint is kétszersültet vagy kekszet kell rágcsálni, ha ég a gyomrunk - bár ez kétség kívül csak tűzoltásra, a panaszok átmeneti csökkentésére jó.

A gabonaszeletek, gabonapelyhek és müzlik is barátai a refluxosnak. Jólesik és jót is tesznek az élőflórát tartalmazó natúr joghurtok, kefirek, valamint a növényi eredetű "tejtermékek" (szójatej, zabtej) is. Érdekes, hogy a rágózás is jó hatású lehet, mert az így termelődő nyál semlegesíti a gyomorsavat.

A fehérjedús ételek kimondottan kedvező hatásúak reflux esetén - tehát a sovány húsok, sajtok, tejtermékek, minőségi (nem fűszeres) felvágottak, virslik, a tojás, illetve a fehérjében gazdag hüvelyesek jó hatásúak. A természetes táplálkozás híveinek is van egy jó hírünk: a lúgosító hatású élelmiszerek (például ilyen az alga is) hasznosak lehetnek túlzott gyomorsav-termelés esetén.

 

Reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora

Hogyan nézhet ki egy ideális nap a táplálkozás tükrében? Reggelire érdemes valamilyen frissen facsart zöldség- vagy gyümölcslevet inni, de ne legyen se narancslé (maximum a csökkentett savtartalmú), se paradicsomlé. Jót tehet valamilyen gyógytea, illetve a zöld, esetleg fehér tea is. Ha tízóraira gyümölcsöt eszik, részesítse előnyben a kevésbé savas fajtákat (például a banánt). Ehet például müzliszeletet vagy pár szem teljes kiőrlésű kekszet is.

Ebédidőben ne hagyja ki a levest - de kerülje például a paradicsomlevest vagy az erősen savanyú, ecetes leveseket. A lisztes habarású vagy rántásos főzelékek, kenyérrel, főtt krumplival, tésztafélékkel fogyasztható húsok jót tesznek - de ne feledjük, hogy nem szabad túlennünk magunkat! Uzsonnára a tízóraihoz hasonló élelmiszert, vagy valamilyen tejterméket ajánlunk.

A vacsorát, pedig időzítsük úgy, hogy lefekvésig maradjon 2-3 óránk emészteni. Fontos az elegendő (körülbelül napi 2 liter) inkább lúgos kémhatású folyadék elfogyasztása is.

 

Forrás: hazipatika.com

 

dupla cellulóz digest tabletta
Dupla cellulóz Digest tabletta